torsdag 23. juni 2011

Alt eller ingenting

Med Basso så er det lissom litt alt eller ingenting, på tirsdag ble det dessverre litt for mye ingenting ;) Vi forsøkte oss igjen på en start i klasse 1. Basso pleier å bli veldig stresset i disse situasjonene og liker seg ikke spesielt godt. Hovedmålet med konkurransen var å sjekke om dersom jeg klarte å få han av og på banen uten at han måtte ha så mye med andre hunder gjøre om han da ville synes opplevelsen var ok, men den gang ei. Det var relativt rolig på stevnet og ikke altfor mange hunder nærme ringen, men alikevel blir dette tydeligvis totalt forskjellig for han fra brukskonkurransene. Men jeg klarte i hvert fall og lose han av på banen slik som jeg hadde tenkt så det for jeg være fornøyd med :)

Vi skal nok gjøre et forsøk til i år på en annen bane enn vår hjemmebane siden vi har startet der hver eneste gang, dersom det ikke skulle gjøre noe forskjell (noe jeg ikke tror det vil) så for jeg gå litt ordentlig i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre med lydighetskarrieren hans. Å jobbe med det med stresset han opplever i disse situasjonene er ganske tidkrevende og vil nok uansett hvor godt jeg forsøker å legge opp treningen føre til mer stress for han. Relalistisk sett spørs det da hva jeg får tid til etterhvert når Leela får startet sin lydighetskarriere. Spørs om Basso kun skal konkurrere i bruks, blodspor og gå flere spanielprøver. Først og fremst skal vi ha det gøy sammen!

Karakterene ble noe sånt tror jeg (har ikke protokollen her)
Tannvisning: 9
Fellesdekk: 9.5
Lineføring: 0 (fant en lukteflekk det var helt umulig å gå forbi)
Dekk under marsj: 6.5 (blir sittende når jeg går ifra)
Så ferdig i ring 1 og over til ring 2...
Innkalling: 9
Stå under marsj: 0 (denne var min skyld, lekse til meg: Ikke se på kjeglen du skal kommandere ved som står ute til høyre, men se på hunden!)
Hopp over hinder: 9
Avstandskommandering: 0 (her gjorde han to skifter også synes han at det var nok og kom inn på plass)
Helhet: 7

Så noen bilder av noe som Basso i hvert fall synes er skikkelig supert :) På mandag ble det gå/klatre tur til Midtkollen i Maridalen





Imorgen reiser Leela og jeg igjen avgårde til Trondheim og 3 samling på Canis sitt instruktørkurs. Temaet er konkurranselydighet og det gleder jeg meg skikkelig på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar