søndag 22. mai 2011

Stå fra dekk

På instruktørkurset er en av hjemmeleksene at vi ila året skal ha ferdig avstandskommanderingen på nivå elite. Leela har hatt store problemer med avstanden i dette momentet, hun vil helst gjøre alt nærme meg og helst så nærme lomma som mulig ;) Etter å ha gjort ganske mange treningsøkter med omvendt lokking, strategisk plassering av belønning, bli stående på avstand og andre ting som ikke førte oss til målet, har vi til slutt brukt en plattform inspirert av siste treningsgjennomgang med Morten :) En plattform kan feks se slik ut:




Dette blir jo et hjelpemiddel og som alle andre hjelpemidler bør man komme seg bort fra det fortest mulig. For Leela sin del vil jeg tro at vi totalt har kjørt ca 10-15 belønninger på plattformen som var det hun trengte for å forstå at det går å han tilby stå på avstand fra en bevegelse. Problemet her har hele tiden vært at det er bevegelse inne i bildet, om jeg setter henne igjen i en stå kan jeg gå langt unna, men bevegelsen i seg selv trakk henne mot meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar