lørdag 14. mai 2011

Sporkonkurranse på Bikkjebu

Mammas veslegutt og halvveis pensjonerte Basso har idag stillt til start i spor i klasse D på Bikkjebu hos Drammen Brukshundklubb. Veslegutten viste at han ikke hadde glemt gamle kunster og viste seg fra sin aller beste side. Totalt ble 237 poeng, 1.plass og opprykk til klasse C :) Kort oppsummert så gikk det så her:


  • Spor: 8 poeng. Her må jeg si at jeg mildt sagt var litt spent da vi åpnet sporsesongen igår kveld. Spor går han men hvorvidt han kommer til å plukke pinnene er alltid litt spennende. Men han plukket alle 3 så det var ingenting å bekymre seg for :)

  • Budføring: 0 poeng. Her tok han sin sedvanlig runde oppom publikum i stedet for ;)

  • Fellesdekk: 9 poeng, piper som vanlig, men jeg var kjempestolt av han, av totalt 5 hunder er det bare han og en til som blir liggende gjennom hele fellesdekken. Og da hunden ved siden av reiser seg og begynner å spasere foran og mot Basso er jeg litt usikker på om jeg pustet en stund, men han klarte seg storfint (ca 1.40 ut i videoen).

  • Lineføring: 6 poeng (her gjør jeg mye rart altså, menmen øvelse gjør mester ;)

  • Foran i line: 0 poeng, står over

  • Dekk under marsj: 9.5 poeng

  • Innkalling: 9.5 poeng

  • Apportering: 9.5 poeng

  • Hopp over hinder: 9




6 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med opprykk! Lydigheten ser jo så utrolig bra ut, med logrende hale og fin attityd hele veien :-)
    Tror Basso må få lov til å konkurrere litt bruks altså, selv om han egentlig er litt pensjonert ;-)

    Heia Basso!

    SvarSlett
  2. Hehe, det tror jeg Basso er veldig enig i! :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så utrolig mye! Flinkeste Basso! :D

    SvarSlett
  4. Grattis her også! Det så jo kjempebra ut, heia Basso! :-)

    SvarSlett