mandag 7. mars 2011

Trondheimstur

Årets første helg på instruktørkurset er unnagjort og det sto så absolutt til forventingene. Kommer ikke til å skrive noe langt referat men hovedtemaene denne helgen var stimuluskontroll, targeting og baklengskjeding ++. Vi fikk også prøve oss som instruktører hvor vi skulle holde et valpekurs av ca 20 min med de andre deltakerne på kurset som kursdeltakere. Det mest spennende tema denne helgen synes jeg var targeting. I seg selv har jeg ikke synes at targeting er vanskelig men jeg har ofte synes det er har vært vanskelig å benytte det i praksis fordi det er så vanskelig å fjerne når man benytter det som en hjelp. Fikk flere nye tanker om dette i helgen så skal nok benytte meg mer av dette framover.

Ellers var det masse hyggelig, trivelig og dyktige hundefolk, ikke overraskende desidert flest damer men også en mann. Et høydepunkt var å få hilse på Thriller sin søster Susa, hadde ingen problemer med å gjette at de var søsken :)

Jeg ble også ganske fornøyd med å få høre at i år blir det ingen freestyleoppgave som må leveres inn, heldigvis ble det noen oppgaver som passer meg bedre :) Ila av året skal vi trene inn avstandskommandering slik den ser ut i elite, fremadsendingen i bruks og en diskriminseringsoppgave hvor hunden skal kunne skille tre gjenstander på kommando og også skille om de skal benytte nesetarget, labbetarget eller apportere gjenstanden. Dette skal bli morsomt :)

Til neste samlig i mai skal vi prioritere trening av grunnferdigheter og få satt kommando på disse også begynne med innlæring av øvelsene nevnt over. Dette blir gøy!!

2 kommentarer:

  1. Høres ut som om dere har hatt ei flott helg, og for noen spennende hjemmeoppgaver dere har fått!
    Du får bare si ifra hvis du vil trene sammen med oss en dag:-)

    SvarSlett